D 2014

Hands-on Experiments in the Formation of Science Concepts in Primary Education

TRNOVÁ, Eva and Jan KREJČÍ

Basic information

Original name

Hands-on Experiments in the Formation of Science Concepts in Primary Education

Name in Czech

Hands-on experimenty při formování přírodovědných pojmů v primárním vzdělávání

Edition

Braga, 11th International Conference on Hands-on Science. Science Communication with and for Society, p. 109-112, 4 pp. 2014

Publisher

The Hands-on Science Network

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Portugal

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-989-98032-5-1

Keywords (in Czech)

Pojmy; formování; ands-on experiments; primární přírodovědné vzdělávání

Keywords in English

Concepts; formation; hands-on experiments; primary science education

Tags

International impact
Změněno: 21/2/2015 07:58, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

Research shows that primary science significantly affects future understanding of science. Hands-on experiments play an important role in the formation of concepts. Using design-based research, we implement hands-on experiments in the formation of science concepts. The study presents examples of hands-on experiments, which should develop science concepts in primary science.

In Czech

Výzkum dokládá, že primární přírodověda významně ovlivňuje budoucí porozumění přírodovědě. Hands-on experimenty hrají významnou roli ve formování pojmů. S použitím konstrukčního výzkumu jsme implementovali hands-on experimenty ve formování přírodovědných pojmů. Studie prezentuje příklady hands-on experimentů, které mohou rozvíjet přírodovědné koncepty v primární přírodovědě.