Detailed Information on Publication Record
2014
Hands-on Experiments in the Formation of Science Concepts in Primary Education
TRNOVÁ, Eva and Jan KREJČÍBasic information
Original name
Hands-on Experiments in the Formation of Science Concepts in Primary Education
Name in Czech
Hands-on experimenty při formování přírodovědných pojmů v primárním vzdělávání
Authors
Edition
Braga, 11th International Conference on Hands-on Science. Science Communication with and for Society, p. 109-112, 4 pp. 2014
Publisher
The Hands-on Science Network
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Portugal
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-989-98032-5-1
Keywords (in Czech)
Pojmy; formování; ands-on experiments; primární přírodovědné vzdělávání
Keywords in English
Concepts; formation; hands-on experiments; primary science education
Tags
International impact
Změněno: 21/2/2015 07:58, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Research shows that primary science significantly affects future understanding of science. Hands-on experiments play an important role in the formation of concepts. Using design-based research, we implement hands-on experiments in the formation of science concepts. The study presents examples of hands-on experiments, which should develop science concepts in primary science.
In Czech
Výzkum dokládá, že primární přírodověda významně ovlivňuje budoucí porozumění přírodovědě. Hands-on experimenty hrají významnou roli ve formování pojmů. S použitím konstrukčního výzkumu jsme implementovali hands-on experimenty ve formování přírodovědných pojmů. Studie prezentuje příklady hands-on experimentů, které mohou rozvíjet přírodovědné koncepty v primární přírodovědě.