HAVEL, Jiří. Formování inkluzivní didaktiky elementárního čtení a psaní. Online. In Hana Filová, Jiří Havel, Jana Kratochvílová (eds.). Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ. Brno: Masarykova univerzita, 2014. s. 25-34. ISBN 978-80-210-6889-6. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Formování inkluzivní didaktiky elementárního čtení a psaní
Název anglicky Shaping Inclusive Didactics of Elementary Reading and Writing
Autoři HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Brno, Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ, od s. 25-34, 10 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00076083
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6889-6
Klíčová slova česky Primární vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; inkluzivní didaktika; didaktika elementárního čtení a psaní; kvalitative research
Klíčová slova anglicky Primary education; pupil with special educational needs; inclusion; inclusive didactics; didactics of elementary reading and writing; qualitative research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Změněno: 5. 8. 2014 17:58.
Anotace
V příspěvku je prezentována problematika vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. K hlubší deskripci tohoto procesu má přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Výzkum byl realizován na vybraných školách metodou ohniskových skupin. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé. Ze získaných poznatků chceme zjistit, zda v praxi vzniká něco jako inkluzivní didaktika.
Anotace anglicky
The article deals with a topic of education of pupils with special educational needs at primary schools of a main educational stream. For a deeper description of this process should contribute the qualitative research of a current conception of education of elementary reading and writing as one of the main subjects of primary education. The research was realized at chosen schools by a method of focus group. The aim of this research was to interpret the current situation at education of reading and writing as it is understood and experienced by teachers at primary school inductively. From the findings we want to know whether, in practice, there is something of an inclusive didactics.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 20:26