J 2014

Reflexe vztahu venkovského učitele a lokálního společenství na pozadí událostí zaznamenaných ve školních kronikách na Moravě na přelomu 19. a 20. století

MACHOVÁ, Barbora and Eva ŠIPÖCZOVÁ

Basic information

Original name

Reflexe vztahu venkovského učitele a lokálního společenství na pozadí událostí zaznamenaných ve školních kronikách na Moravě na přelomu 19. a 20. století

Name (in English)

Reflection of the relation between Villgare Teachers and local communities on the background of Events recorded in school chronicles in Moravia at the turn of 20th century

Authors

MACHOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva ŠIPÖCZOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)

Edition

Národopisná revue, Strážnice, Národní ústav lidové kultury, 2014, 0862-8351

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

Archaeology, anthropology, ethnology

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/14:00073160

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

school; chronicles; ethnology; rural culture; teacher; local comminity

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 11/5/2015 11:17, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

Předkládaná studie se zabývá vztahem učitele a místního společenství ve venkovském prostředí Moravy v průběhu 19. a na počátku 20. století. Vychází z nepublikovaných archivních pramenů institucionální povahy - školních kronik.

In English

The submitted study focuses on the social position of village teachers and their relations to village local communities at the end of the 19th and the beginning of the 20th century.

Links

DF12P01OVV015, research and development project
Name: Geografický informační systém tradiční lidové kultury (1750-1900)
Investor: Ministry of Culture of the CR