Detailed Information on Publication Record
2014
Development of Giftedness within PROFILES
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁBasic information
Original name
Development of Giftedness within PROFILES
Name in Czech
Rozvoj nadání v PROFILES
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Klagenfurt, Enhancing Inquiry-based Science Education and Teachers' Continuous Professional Development in Europe: Insights and Reflection on the PROFILES Project and other Projects funded by the European Commision, p. 101-106, 6 pp. PROFILES 3, 2014
Publisher
Freie Universität Berlin (Germany) / Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (Austria)
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00076132
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-9816683-1-5
Keywords (in Czech)
rozvoj; experimenty; nadání; PROFILES; přírodovědné vzdělávání
Keywords in English
development; experiments; giftedness; PROFILES; science education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 21:44, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
This chapter presents our research results of development of gifted students in science by the use of inquiry-based science education (IBSE)within the project PROFILES. The core research method used in this study is design-based research. The IBSE components for gifted students are a very important part of teachers' continuous professional development. Our research outcomes have been created within the European project PROFILES, which supports science teachers in their use of IBSE.
In Czech
Tato kapitola prezentuje výzkumné výstupy věnované vývoji nadání žáků s využitím inguiry-based přírodovědného vzdělávání (IBSE). Hlavní výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. IBSE komponenty pro nadané žáky jsou významnou složkou celoživotního profesního rozvoje učitelů. Naše výzkumné výsledky byly vytvořeny v rámci Evropského projektu PROFILES, který je zaměřen na podporu přírodovědných učitelů ve využití IBSE.
Links
266589, interní kód MU |
|