C 2014

Development of Giftedness within PROFILES

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Development of Giftedness within PROFILES

Name in Czech

Rozvoj nadání v PROFILES

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Klagenfurt, Enhancing Inquiry-based Science Education and Teachers' Continuous Professional Development in Europe: Insights and Reflection on the PROFILES Project and other Projects funded by the European Commision, p. 101-106, 6 pp. PROFILES 3, 2014

Publisher

Freie Universität Berlin (Germany) / Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (Austria)

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00076132

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-9816683-1-5

Keywords (in Czech)

rozvoj; experimenty; nadání; PROFILES; přírodovědné vzdělávání

Keywords in English

development; experiments; giftedness; PROFILES; science education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 21:44, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

This chapter presents our research results of development of gifted students in science by the use of inquiry-based science education (IBSE)within the project PROFILES. The core research method used in this study is design-based research. The IBSE components for gifted students are a very important part of teachers' continuous professional development. Our research outcomes have been created within the European project PROFILES, which supports science teachers in their use of IBSE.

In Czech

Tato kapitola prezentuje výzkumné výstupy věnované vývoji nadání žáků s využitím inguiry-based přírodovědného vzdělávání (IBSE). Hlavní výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. IBSE komponenty pro nadané žáky jsou významnou složkou celoživotního profesního rozvoje učitelů. Naše výzkumné výsledky byly vytvořeny v rámci Evropského projektu PROFILES, který je zaměřen na podporu přírodovědných učitelů ve využití IBSE.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation