TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA. Implementation of creativity in science teacher training. International Journal on New Trends in Education and Their Implications. Ankara, Turecko: Gazi Universitesi, 2014, vol. 5, No 3, p. 54-63. ISSN 1309-6249.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Implementation of creativity in science teacher training
Name in Czech Implementování tvořivosti do přípravy přírodovědných učitelů
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition International Journal on New Trends in Education and Their Implications, Ankara, Turecko, Gazi Universitesi, 2014, 1309-6249.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Turkey
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00076138
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) tvořivost; přírodovědné vzdělávání; vzdělávání přírodovědných učitelů
Keywords in English creativity; science education; science teacher training
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 26/2/2017 21:47.
Abstract
Our research objective was creativity of students and teachers, which plays a very important role in education. Based on our design-based research, inquiry-based science education seems to be the appropriate approach for the development of creativity amongst students and teachers. We present the research outcomes of the implementation of creativity development methods in science education and especially in science teacher training. Our research is carried out within the European project PROFILES.
Abstract (in Czech)
Předmětem našeho výzkumu byla tvořivost žáků a učitelů, která hraje významnou roli ve vzdělávání. Na základě našeho konstrukčního výzkumu je IBSE vhodným přístupem pro rozvoj tvořivosti žáků a učitelů. Prezentujeme výstupy výzkumu implementace metod na rozvoj kreativity do přírodovědného vzdělávání, speciálně do přípravy učitelů. Náš výzkum vznikl v rámci evropského projektu PROFILES.
Links
266589, interní kód MUName: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation
PrintDisplayed: 12/5/2024 13:41