VESPALEC, Tomáš a Jindřich PAVLÍK. TRI-AXIAL ACCELEROMETER USAGE IN PEDAGOGICAL PROCESS IN CZECH ELEMENTARY SCHOOL. In Dragan Milanović, Goran Sporiš. 7th International Scientific Conference on Kinesiology, 2014, Opatija, Croatia. Opatija: University of Zagreb, Faculty of Kinesiology, Croatia. s. 314-317. ISBN 978-953-317-014-5. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název TRI-AXIAL ACCELEROMETER USAGE IN PEDAGOGICAL PROCESS IN CZECH ELEMENTARY SCHOOL
Autoři VESPALEC, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Jindřich PAVLÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Opatija, 7th International Scientific Conference on Kinesiology, 2014, Opatija, Croatia, od s. 314-317, 4 s. 2014.
Nakladatel University of Zagreb, Faculty of Kinesiology, Croatia
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele Chorvatsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14510/14:00076165
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-953-317-014-5
Klíčová slova anglicky physical activity; accelerometer; pedagogical process; bone health
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Změněno: 27. 4. 2015 10:09.
Anotace
Hypoactivity and sedentary lifestyle are pandemic problems across all population groups and regions. The objective is to describe current trend of physical activity (PA) and to integrate motivational factors to everyday life. The aim of the study is to find, discover or establish algorithm how to evaluate PA characteristics and give pupils, their parents, and their teachers a fast feedback about daily PA by using modern digital technologies. We designed a method that can provide well-timed information about the activity of a child, which is useful especially for their parents to help them prevent children from negative impacts of PA insufficiency. The method also provides data that can help the pedagogical process to be more active and to change stereotypes in schoolchild behaviour. The research is focused on pupils at the age of 7–9 years and the method will be used in a post-doctoral project to collect data from elementary schools in the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 06:00