D 2014

Towards Academic Analytics by Means of Motion Charts

GÉRYK, Jan a Lubomír POPELÍNSKÝ

Základní údaje

Originální název

Towards Academic Analytics by Means of Motion Charts

Autoři

GÉRYK, Jan (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Graz, Austria, Proceedings of the 9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2014), od s. 486-489, 4 s. 2014

Nakladatel

Springer International Publishing

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

URL

Impakt faktor

Impact factor: 0.402 v roce 2005

Kód RIV

RIV/00216224:14330/14:00076276

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-3-319-11199-5

ISSN

DOI

http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11200-8_47

Klíčová slova anglicky

academic analytics; animations; motion charts; student retention; visual analytics

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2015 04:03, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

In the EDAIME tool, we enhanced the MC concept and expanded it to be more suitable for AA. We also developed the rich user interface with impressive selection of features which provide a quick, convenient, and visually appealing way to identify potential correlations between different variables. The complexity of underlying data to be analyzed is reduced by the analyst's ability to control how the data is mapped to MC variables and displayed in the EDAIME tool. Among other, analysts can interact with the charts by refining chart criteria and clarify analyses of the relationship between variables.
Zobrazeno: 11. 11. 2024 05:44