2014
Towards Academic Analytics by Means of Motion Charts
GÉRYK, Jan a Lubomír POPELÍNSKÝZákladní údaje
Originální název
Towards Academic Analytics by Means of Motion Charts
Autoři
GÉRYK, Jan (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Graz, Austria, Proceedings of the 9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2014), od s. 486-489, 4 s. 2014
Nakladatel
Springer International Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/14:00076276
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-319-11199-5
ISSN
Klíčová slova anglicky
academic analytics; animations; motion charts; student retention; visual analytics
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2015 04:03, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
In the EDAIME tool, we enhanced the MC concept and expanded it to be more suitable for AA. We also developed the rich user interface with impressive selection of features which provide a quick, convenient, and visually appealing way to identify potential correlations between different variables. The complexity of underlying data to be analyzed is reduced by the analyst's ability to control how the data is mapped to MC variables and displayed in the EDAIME tool. Among other, analysts can interact with the charts by refining chart criteria and clarify analyses of the relationship between variables.