Detailed Information on Publication Record
2014
Teaching Elementary Reading and Writing Practice in Inclusive School
HAVEL, JiříBasic information
Original name
Teaching Elementary Reading and Writing Practice in Inclusive School
Name in Czech
Výuka elementárního čtení a psaní v praxi inkluzivních škol
Authors
HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Sofia, Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research, p. 855-861, 7 pp. 2014
Publisher
STEF92 Technology Ltd.
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Bulgaria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00082094
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-619-7105-24-7
ISSN
UT WoS
000411723700112
Keywords (in Czech)
Primární vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; didaktika elementárního čtení a psaní; inkluzivní didaktika; kvalitativní výzkum
Keywords in English
Primary education; pupil with special educational needs; inclusion; didactics of elementary reading and writing; inclusive didactics
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 22/3/2021 14:40, Mgr. Michal Petr
V originále
The article deals with a topic of education of pupils with special educational needs at primary schools of the main educational stream. A qualitative research, which we carried out, should contribute to a deeper description of a current conception of elementary reading and writing instruction which are two of the main subjects of primary education. The research was realized at chosen schools by a method of focus group. The aim of this research was to interpret the current situation in reading and writing instruction as it is inductively understood and experienced by primary school teachers. The findings were used to reveal whether in teaching practice the concept of inclusive didactics exists.
In Czech
V příspěvku je prezentována problematika vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. K hlubší deskripci tohoto procesu má přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Výzkum byl realizován na vybraných školách metodou ohniskových skupin. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé. Ze získaných poznatků chceme zjistit, zda v praxi vzniká něco jako inkluzivní didaktika.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|