HAVEL, Jiří. Teaching Elementary Reading and Writing Practice in Inclusive School. In SGEM. Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2014, s. 855-861. ISBN 978-619-7105-24-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teaching Elementary Reading and Writing Practice in Inclusive School
Název česky Výuka elementárního čtení a psaní v praxi inkluzivních škol
Autoři HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sofia, Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research, od s. 855-861, 7 s. 2014.
Nakladatel STEF92 Technology Ltd.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00082094
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-619-7105-24-7
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13
UT WoS 000411723700112
Klíčová slova česky Primární vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; didaktika elementárního čtení a psaní; inkluzivní didaktika; kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky Primary education; pupil with special educational needs; inclusion; didactics of elementary reading and writing; inclusive didactics
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 22. 3. 2021 14:40.
Anotace
The article deals with a topic of education of pupils with special educational needs at primary schools of the main educational stream. A qualitative research, which we carried out, should contribute to a deeper description of a current conception of elementary reading and writing instruction which are two of the main subjects of primary education. The research was realized at chosen schools by a method of focus group. The aim of this research was to interpret the current situation in reading and writing instruction as it is inductively understood and experienced by primary school teachers. The findings were used to reveal whether in teaching practice the concept of inclusive didactics exists.
Anotace česky
V příspěvku je prezentována problematika vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. K hlubší deskripci tohoto procesu má přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Výzkum byl realizován na vybraných školách metodou ohniskových skupin. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé. Ze získaných poznatků chceme zjistit, zda v praxi vzniká něco jako inkluzivní didaktika.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 17:08