HAVEL, Jiří. Teaching Elementary Reading and Writing Practice in Inclusive School. In SGEM. Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2014, p. 855-861. ISBN 978-619-7105-24-7. Available from: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teaching Elementary Reading and Writing Practice in Inclusive School
Name in Czech Výuka elementárního čtení a psaní v praxi inkluzivních škol
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Sofia, Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research, p. 855-861, 7 pp. 2014.
Publisher STEF92 Technology Ltd.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Bulgaria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00082094
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-619-7105-24-7
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13
UT WoS 000411723700112
Keywords (in Czech) Primární vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; didaktika elementárního čtení a psaní; inkluzivní didaktika; kvalitativní výzkum
Keywords in English Primary education; pupil with special educational needs; inclusion; didactics of elementary reading and writing; inclusive didactics
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Changed: 22/3/2021 14:40.
Abstract
The article deals with a topic of education of pupils with special educational needs at primary schools of the main educational stream. A qualitative research, which we carried out, should contribute to a deeper description of a current conception of elementary reading and writing instruction which are two of the main subjects of primary education. The research was realized at chosen schools by a method of focus group. The aim of this research was to interpret the current situation in reading and writing instruction as it is inductively understood and experienced by primary school teachers. The findings were used to reveal whether in teaching practice the concept of inclusive didactics exists.
Abstract (in Czech)
V příspěvku je prezentována problematika vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. K hlubší deskripci tohoto procesu má přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Výzkum byl realizován na vybraných školách metodou ohniskových skupin. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé. Ze získaných poznatků chceme zjistit, zda v praxi vzniká něco jako inkluzivní didaktika.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 22/5/2024 07:23