Detailed Information on Publication Record
2014
Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies
HAVEL, Jiří and Jana KRATOCHVÍLOVÁBasic information
Original name
Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies
Name in Czech
Inkluzivní primární školy v České republice a kompetence učitelů
Authors
HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Sofia, Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research, p. 399-403, 5 pp. 2014
Publisher
STEF92 Technology Ltd.
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Bulgaria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00082095
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-619-7105-24-7
ISSN
UT WoS
000411723700053
Keywords (in Czech)
Primární vzdělávání; kompetence učitele; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; výzkum
Keywords in English
Primary education; teacher`s competencies; pupil with special educational needs; inclusion; research
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 22/3/2021 14:35, Mgr. Michal Petr
V originále
As part of this research we therefore wanted to determine which teacher`s competencies are necessary to support inclusive environment. For the present investigation we used a research technique that we call "5P" (5positive features). In the three-member team, we have observed common teaching lessons in schools that are according to their school curriculum declared as inclusive schools. Simultaneously, these schools decided to cooperate with our faculty and to support arguments self-analysis and self-evaluation of the pedagogical performance from the outside point of view. The project explores the structure of professional teachers` competencies for inclusive education on our sample of schools.
In Czech
V rámci tohoto výzkumu jsme chtěli zjistit, které kompetence učitele jsou nezbytné pro podporu inkluzivního prostředí. Pro účely tohoto šetření jsme použili výzkumnou techniku, kterou nazýváme "5P" (5 pozitiv). V tříčlenném týmu jsme pozorovali běžné vyučovací hodiny ve školách, které se v souladu s jejich školním vzdělávacím programem deklarují jako inkluzivní. Současně se tyto školy rozhodly pro spolupráci s naší fakultou s cílem podpořit argumenty vlastní sebehodnocení pedagogického výkonu z vnějšího pohledu. Projekt zkoumá strukturu odborných kompetencí učitelů pro inkluzivní vzdělávání na vybraném vzorku škol.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|