HAVEL, Jiří and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies. In SGEM. Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2014, p. 399-403. ISBN 978-619-7105-24-7. Available from: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies
Name in Czech Inkluzivní primární školy v České republice a kompetence učitelů
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Sofia, Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research, p. 399-403, 5 pp. 2014.
Publisher STEF92 Technology Ltd.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Bulgaria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00082095
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-619-7105-24-7
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13
UT WoS 000411723700053
Keywords (in Czech) Primární vzdělávání; kompetence učitele; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; výzkum
Keywords in English Primary education; teacher`s competencies; pupil with special educational needs; inclusion; research
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Changed: 22/3/2021 14:35.
Abstract
As part of this research we therefore wanted to determine which teacher`s competencies are necessary to support inclusive environment. For the present investigation we used a research technique that we call "5P" (5positive features). In the three-member team, we have observed common teaching lessons in schools that are according to their school curriculum declared as inclusive schools. Simultaneously, these schools decided to cooperate with our faculty and to support arguments self-analysis and self-evaluation of the pedagogical performance from the outside point of view. The project explores the structure of professional teachers` competencies for inclusive education on our sample of schools.
Abstract (in Czech)
V rámci tohoto výzkumu jsme chtěli zjistit, které kompetence učitele jsou nezbytné pro podporu inkluzivního prostředí. Pro účely tohoto šetření jsme použili výzkumnou techniku, kterou nazýváme "5P" (5 pozitiv). V tříčlenném týmu jsme pozorovali běžné vyučovací hodiny ve školách, které se v souladu s jejich školním vzdělávacím programem deklarují jako inkluzivní. Současně se tyto školy rozhodly pro spolupráci s naší fakultou s cílem podpořit argumenty vlastní sebehodnocení pedagogického výkonu z vnějšího pohledu. Projekt zkoumá strukturu odborných kompetencí učitelů pro inkluzivní vzdělávání na vybraném vzorku škol.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 4/9/2024 05:21