Detailed Information on Publication Record
2012
Ezikăt na predizbornata kampanija v Bălgarija i Čehija - shodstva i različija
KREJČOVÁ, ElenaBasic information
Original name
Ezikăt na predizbornata kampanija v Bălgarija i Čehija - shodstva i različija
Name in Czech
Jazyk předvolební kampaně v Bulharsku a v Česku - shody a rozdíly
Name (in English)
The language of pre-election campaignes in Bulgaria and Czechia - comparison of their features
Authors
KREJČOVÁ, Elena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Jubilejni Paisievi četenija. Universitetăt – akademična karta na sveta. Plovdiv, 3–4 noemvri 2011. Naučni trudove, 2011 – Filologija, Plovdiv, Universitetsko izdatelstvo „Paisij Chilendarski“ 2012, 0861-0029
Other information
Language
Bulgarian
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Bulgaria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/12:00076318
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
politický jazyk; politiská kampaň
Keywords in English
political speech; political campaigning
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 14/11/2016 10:31, doc. Mgr. Elena Krejčová, Ph.D.
V originále
Tekstăt predstavja specifični čerti na političeskata reč, realizirani v predizbornite kampanii v Bălgarija i Čehija v reklamite na bilbordovete.
In Czech
Text prezentuje specifické rysy politické řeči, především v předvolebních kampaních v Bulharsku a v Česku, vyjádřených v reklamách na billboardech. Hledají se společné a odlišné rysy mezi oběma jazyky v politické komunikaci.
In English
The paper deals with the specific features of political language (mainly in election campaigns) on billboards in Bulgaria and Czechia. It tries to find common features and differences between the chosen means for political persuation.