D
2014
Organizational Conditions of Incusion in Primary Education
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana
Základní údaje
Originální název
Organizational Conditions of Incusion in Primary Education
Název česky
Organizační podmínky inkluzivního vzdělávání na 1. stupni základních škol
Vydání
Sofia, Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research, od s. 633-640, 8 s. 2014
Nakladatel
STEF92 Technology Ltd.
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00082097
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Primární vzdělávání; školní vzdělávací program; podmínky inkluzivního vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; výzkum
Klíčová slova anglicky
Primary education; school educational programme; conditions of inclusive education; inclusive education; research
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
In this paper, I introduce a summary of the terms of inclusive education in primary education. I present the selected results of a case study in which I focused on the conditions and processes of inclusive education in one outstanding school. In this paper I describe the research methodology of the whole research, but in the interpretation of the results due to the limitations of the paper I focus only on selected conditions (organizational) that have a significant impact on the quality of inclusion in the school. In the example of one school I point out in particular the importance of the willingness of teachers to learn and work on their development and on the positives related to the size of the school. The results of the research have resulted in the establishment of requirements for the organization of teaching in an inclusive school.
Česky
V příspěvku představuji podmínky inkluzivního vzdělávání na 1. stupni základní školy. Prezentuji vybrané výsledky případové studie, v níž jsem se zaměřila na podmínky a procesy inkluzivního vzdělávání. V příspěvku popisuji její komplexní metodologii, hlouběji se věnuji podmínkám inkluzivního vzdělávání, zejména organizační dimenzi kurikula. Na příkladu jedné školy poukazuji na význam ochoty a úsilí učitelů uvádět organizační podmínky inkluzivního vzdělávání do praxe.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
|
Zobrazeno: 9. 11. 2024 16:30