D 2014

Organizational Conditions of Incusion in Primary Education

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana

Basic information

Original name

Organizational Conditions of Incusion in Primary Education

Name in Czech

Organizační podmínky inkluzivního vzdělávání na 1. stupni základních škol

Authors

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Sofia, Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research, p. 633-640, 8 pp. 2014

Publisher

STEF92 Technology Ltd.

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Bulgaria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00082097

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-619-7105-24-7

ISSN

DOI

http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13

UT WoS

000411723700084

Keywords (in Czech)

Primární vzdělávání; školní vzdělávací program; podmínky inkluzivního vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; výzkum

Keywords in English

Primary education; school educational programme; conditions of inclusive education; inclusive education; research

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 22/3/2021 14:38, Mgr. Michal Petr

Abstract

ORIG CZ

V originále

In this paper, I introduce a summary of the terms of inclusive education in primary education. I present the selected results of a case study in which I focused on the conditions and processes of inclusive education in one outstanding school. In this paper I describe the research methodology of the whole research, but in the interpretation of the results due to the limitations of the paper I focus only on selected conditions (organizational) that have a significant impact on the quality of inclusion in the school. In the example of one school I point out in particular the importance of the willingness of teachers to learn and work on their development and on the positives related to the size of the school. The results of the research have resulted in the establishment of requirements for the organization of teaching in an inclusive school.

In Czech

V příspěvku představuji podmínky inkluzivního vzdělávání na 1. stupni základní školy. Prezentuji vybrané výsledky případové studie, v níž jsem se zaměřila na podmínky a procesy inkluzivního vzdělávání. V příspěvku popisuji její komplexní metodologii, hlouběji se věnuji podmínkám inkluzivního vzdělávání, zejména organizační dimenzi kurikula. Na příkladu jedné školy poukazuji na význam ochoty a úsilí učitelů uvádět organizační podmínky inkluzivního vzdělávání do praxe.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 20/10/2024 05:00