KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Organizational Conditions of Incusion in Primary Education (Organizational Conditions of Inclusion in Primary Education). In SGEM. Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2014, p. 633-640. ISBN 978-619-7105-24-7. Available from: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Organizational Conditions of Incusion in Primary Education
Name in Czech Organizační podmínky inkluzivního vzdělávání na 1. stupni základních škol
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Sofia, Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research, p. 633-640, 8 pp. 2014.
Publisher STEF92 Technology Ltd.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Bulgaria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00082097
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-619-7105-24-7
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13
UT WoS 000411723700084
Keywords (in Czech) Primární vzdělávání; školní vzdělávací program; podmínky inkluzivního vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; výzkum
Keywords in English Primary education; school educational programme; conditions of inclusive education; inclusive education; research
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Changed: 22/3/2021 14:38.
Abstract
In this paper, I introduce a summary of the terms of inclusive education in primary education. I present the selected results of a case study in which I focused on the conditions and processes of inclusive education in one outstanding school. In this paper I describe the research methodology of the whole research, but in the interpretation of the results due to the limitations of the paper I focus only on selected conditions (organizational) that have a significant impact on the quality of inclusion in the school. In the example of one school I point out in particular the importance of the willingness of teachers to learn and work on their development and on the positives related to the size of the school. The results of the research have resulted in the establishment of requirements for the organization of teaching in an inclusive school.
Abstract (in Czech)
V příspěvku představuji podmínky inkluzivního vzdělávání na 1. stupni základní školy. Prezentuji vybrané výsledky případové studie, v níž jsem se zaměřila na podmínky a procesy inkluzivního vzdělávání. V příspěvku popisuji její komplexní metodologii, hlouběji se věnuji podmínkám inkluzivního vzdělávání, zejména organizační dimenzi kurikula. Na příkladu jedné školy poukazuji na význam ochoty a úsilí učitelů uvádět organizační podmínky inkluzivního vzdělávání do praxe.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 21/5/2024 02:51