Detailed Information on Publication Record
2014
Terms of Inclusive Education in Primary Schools - National and School Curriculum
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Jiří HAVELBasic information
Original name
Terms of Inclusive Education in Primary Schools - National and School Curriculum
Name in Czech
Podmínky inkluzivního vzdělávání v primárních školách - národní a školní kurikulum
Authors
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří HAVEL (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Amsterodam, Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 141, p. 337-341, 5 pp. 2014
Publisher
Elsevier Ltd
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Netherlands
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00076344
Organization unit
Faculty of Education
ISSN
UT WoS
000345351800056
Keywords (in Czech)
Primární vzdělávání; národní kurikulum; školní vzdělávací program; podmínky inkluzivního vzdělávání
Keywords in English
Primary education; national curriculum; school educational program; conditions of inclusive education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/3/2015 10:15, Dana Nesnídalová
V originále
In this paper, we bring a summary of the results of qualitative and quantitative analysis of data that are obtained both from the current educational legislation and from curricula sample of Czech primary schools. We focused on the chapters in which these schools declare their options in terms of the teaching of pupils with special educational needs. The result of the comparison is not only to describe the current situation, but also a proposal to optimize the structure and content of these chapters.
In Czech
V článku přinášíme shrnutí výsledků kvalitativní a kvantitativní analýzy údajů, které jsme získali jak ze současné školské legislativy, tak ze školních vzdělávacích programů vzorku českých základních škol. Zaměřili jsme se na kapitoly, ve kterých tyto školy deklarují své možnosti, pokud jde o výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledkem srovnání je nejen popis současné situace, ale také návrh na optimalizaci struktury a obsahu těchto kapitol.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|