D 2014

Terms of Inclusive Education in Primary Schools - National and School Curriculum

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Jiří HAVEL

Basic information

Original name

Terms of Inclusive Education in Primary Schools - National and School Curriculum

Name in Czech

Podmínky inkluzivního vzdělávání v primárních školách - národní a školní kurikulum

Authors

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří HAVEL (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Amsterodam, Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 141, p. 337-341, 5 pp. 2014

Publisher

Elsevier Ltd

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Netherlands

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00076344

Organization unit

Faculty of Education

ISSN

UT WoS

000345351800056

Keywords (in Czech)

Primární vzdělávání; národní kurikulum; školní vzdělávací program; podmínky inkluzivního vzdělávání

Keywords in English

Primary education; national curriculum; school educational program; conditions of inclusive education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/3/2015 10:15, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

In this paper, we bring a summary of the results of qualitative and quantitative analysis of data that are obtained both from the current educational legislation and from curricula sample of Czech primary schools. We focused on the chapters in which these schools declare their options in terms of the teaching of pupils with special educational needs. The result of the comparison is not only to describe the current situation, but also a proposal to optimize the structure and content of these chapters.

In Czech

V článku přinášíme shrnutí výsledků kvalitativní a kvantitativní analýzy údajů, které jsme získali jak ze současné školské legislativy, tak ze školních vzdělávacích programů vzorku českých základních škol. Zaměřili jsme se na kapitoly, ve kterých tyto školy deklarují své možnosti, pokud jde o výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledkem srovnání je nejen popis současné situace, ale také návrh na optimalizaci struktury a obsahu těchto kapitol.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education