KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Jiří HAVEL. Terms of Inclusive Education in Primary Schools - National and School Curriculum. Online. In Jesus Garcia Laborda. Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 141. Amsterodam: Elsevier Ltd, 2014, p. 337-341. ISSN 1877-0428. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.058.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Terms of Inclusive Education in Primary Schools - National and School Curriculum
Name in Czech Podmínky inkluzivního vzdělávání v primárních školách - národní a školní kurikulum
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří HAVEL (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Amsterodam, Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 141, p. 337-341, 5 pp. 2014.
Publisher Elsevier Ltd
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Netherlands
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00076344
Organization unit Faculty of Education
ISSN 1877-0428
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.058
UT WoS 000345351800056
Keywords (in Czech) Primární vzdělávání; národní kurikulum; školní vzdělávací program; podmínky inkluzivního vzdělávání
Keywords in English Primary education; national curriculum; school educational program; conditions of inclusive education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 26/3/2015 10:15.
Abstract
In this paper, we bring a summary of the results of qualitative and quantitative analysis of data that are obtained both from the current educational legislation and from curricula sample of Czech primary schools. We focused on the chapters in which these schools declare their options in terms of the teaching of pupils with special educational needs. The result of the comparison is not only to describe the current situation, but also a proposal to optimize the structure and content of these chapters.
Abstract (in Czech)
V článku přinášíme shrnutí výsledků kvalitativní a kvantitativní analýzy údajů, které jsme získali jak ze současné školské legislativy, tak ze školních vzdělávacích programů vzorku českých základních škol. Zaměřili jsme se na kapitoly, ve kterých tyto školy deklarují své možnosti, pokud jde o výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledkem srovnání je nejen popis současné situace, ale také návrh na optimalizaci struktury a obsahu těchto kapitol.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 8/6/2024 09:46