HAVEL, Jiří and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Maximum Expectation from Pupils - One of the Characteristic Features of Inclusion. Online. In Jesus Garcia Laborda. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 141. Amsterodam: Elsevier Ltd, 2014, p. 331-336. ISSN 1877-0428. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.057.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Maximum Expectation from Pupils - One of the Characteristic Features of Inclusion
Name in Czech Maximum očekávání od žáků - jeden z charakteristických znaků inkluze
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Amsterodam, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 141, p. 331-336, 6 pp. 2014.
Publisher Elsevier Ltd
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Netherlands
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00076345
Organization unit Faculty of Education
ISSN 1877-0428
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.057
UT WoS 000345351800055
Keywords (in Czech) Primární vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; inkluze; maximum očekávání od žáků
Keywords in English Primary education; special educational needs; inclusion; maximum expectation from pupils
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 26/3/2015 10:09.
Abstract
We perceive communication, cooperation, application of differentiation and individualization, maximum expectation from pupils and respect among participants of education as characteristic features of inclusive education. In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data gained from six selected indicators relating to the maximum expectation from pupils in the Czech primary schools, which we perceive as a necessary condition for inclusion. As a research tool we used the Czech version of the Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 questionnaire from which we have selected criteria specifying the characteristics of cooperation and analysed them.
Abstract (in Czech)
Komunikaci, spolupráci, uplatňování diferenciace a individualizace, maximální očekávání od žáků a respekt mezi účastníky vzdělávání vnímáme jako hlavní rysy inkluzivního vzdělávání. V tomto článku jsme provedli kvalitativní a kvantitativní analýzu dat získaných z šesti vybraných ukazatelů, které se týkaly maximálního očekávání od žáků v českých základních školách. Jako výzkumný nástroj jsme použili českou verzi dotazníku Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělávání 2007, z nějž jsme vybrali kritéria upřesňující vlastnosti spolupráce a analyzovali je.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 4/5/2024 16:34