k 2014

Organizational Conditions of Incusion in Primary Education

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Organizational Conditions of Incusion in Primary Education

Název česky

Organizační podmínky inkuze na prvním stupni ZŠ

Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana

Vydání

SGEM International Multidisciplinary Scietific Conferences on Social Sciences and Atrs, 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Bulharsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Primární vzdělávání; školní vzělávací program; podmínky inkluzivního vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; výzkum

Klíčová slova anglicky

Primary education; schol education programme; conditions of inclusive education; inclusive education; research

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 7. 9. 2014 19:06, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ

V originále

In this paper, we introduce a summary of the terms of inclusive education in primary education. We present the selected results of a case study in which we focused on the conditions and processes of inclusive education in one outstanding school. In this paper we describe the research methodology of the whole research, but in the interpretation of the results due to the limitations of the paper we focus only on selected conditions (organizational) that have a significant impact on the quality of inclusion in the school. In the example of one school we point out in particular the importance of the willingness of teachers to learn and work on their development and on the positives related to the size of the school. The results of the research have resulted in the establishment of requirements for the organization of teaching in an inclusive school.

Česky

V příspěvku představujeme podmínky inkluzivního vzdělávání na 1. stupni základní školy. Prezentujeme vybrané výsledky případové studie, , v níž jsme se zaměřili na podmínky a procesy inkluzivního vzdělávání. V příspěvku popisujeme její komplexní metodologii, hlouběji se věnujeme podmínkám inkluzivního vzdělávání, zejména organizační dimenzi kurikula. Na příkladu jedné školy poukazujeme na význam ochoty a úsilí učitelů uvádět organizační podmínky inkluzivního vzdělávání do praxe.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Zobrazeno: 9. 11. 2024 14:49