V originále
In this paper, we introduce a summary of the terms of inclusive education in primary education. We present the selected results of a case study in which we focused on the conditions and processes of inclusive education in one outstanding school. In this paper we describe the research methodology of the whole research, but in the interpretation of the results due to the limitations of the paper we focus only on selected conditions (organizational) that have a significant impact on the quality of inclusion in the school. In the example of one school we point out in particular the importance of the willingness of teachers to learn and work on their development and on the positives related to the size of the school. The results of the research have resulted in the establishment of requirements for the organization of teaching in an inclusive school.
Česky
V příspěvku představujeme podmínky inkluzivního vzdělávání na 1. stupni základní školy. Prezentujeme vybrané výsledky případové studie, , v níž jsme se zaměřili na podmínky a procesy inkluzivního vzdělávání. V příspěvku popisujeme její komplexní metodologii, hlouběji se věnujeme podmínkám inkluzivního vzdělávání, zejména organizační dimenzi kurikula. Na příkladu jedné školy poukazujeme na význam ochoty a úsilí učitelů uvádět organizační podmínky inkluzivního vzdělávání do praxe.