KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Organizational Conditions of Incusion in Primary Education. In SGEM International Multidisciplinary Scietific Conferences on Social Sciences and Atrs. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Organizational Conditions of Incusion in Primary Education
Name in Czech Organizační podmínky inkuze na prvním stupni ZŠ
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana.
Edition SGEM International Multidisciplinary Scietific Conferences on Social Sciences and Atrs, 2014.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Bulgaria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Primární vzdělávání; školní vzělávací program; podmínky inkluzivního vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; výzkum
Keywords in English Primary education; schol education programme; conditions of inclusive education; inclusive education; research
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 7/9/2014 19:06.
Abstract
In this paper, we introduce a summary of the terms of inclusive education in primary education. We present the selected results of a case study in which we focused on the conditions and processes of inclusive education in one outstanding school. In this paper we describe the research methodology of the whole research, but in the interpretation of the results due to the limitations of the paper we focus only on selected conditions (organizational) that have a significant impact on the quality of inclusion in the school. In the example of one school we point out in particular the importance of the willingness of teachers to learn and work on their development and on the positives related to the size of the school. The results of the research have resulted in the establishment of requirements for the organization of teaching in an inclusive school.
Abstract (in Czech)
V příspěvku představujeme podmínky inkluzivního vzdělávání na 1. stupni základní školy. Prezentujeme vybrané výsledky případové studie, , v níž jsme se zaměřili na podmínky a procesy inkluzivního vzdělávání. V příspěvku popisujeme její komplexní metodologii, hlouběji se věnujeme podmínkám inkluzivního vzdělávání, zejména organizační dimenzi kurikula. Na příkladu jedné školy poukazujeme na význam ochoty a úsilí učitelů uvádět organizační podmínky inkluzivního vzdělávání do praxe.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 10/10/2024 01:29