LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ and Kateřina TRNKOVÁ. Inkluze s podmínkou: poradenská podpora pro inkluzivní vzdělávání (School inclusion with a condition: the counselling support for inclusive education). In Psychológia - škola - inklúzia, Bratislava, 4.-5. 9. 2014. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluze s podmínkou: poradenská podpora pro inkluzivní vzdělávání
Name (in English) School inclusion with a condition: the counselling support for inclusive education
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina TRNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Psychológia - škola - inklúzia, Bratislava, 4.-5. 9. 2014, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/14:00076355
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; základní škola; diverzita žáků; školní psycholog
Keywords in English inclusive education; basic school; diversity of pupils; school psychologist
Tags rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 22/3/2015 21:04.
Abstract
Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na zkoumání řízení škol směřujících k inkluzi. Autoři představuji kategorizovaná data ze dvou škol - případové studie - a zaměřují se na poskytování poradenské podpory učitelům a vedení škol. Pozornost je věnována vztahům školních psychologů s vedením škol, budování profesionálních vztahů s učiteli a také činnostem školních psychologů ve snahách o podporu inkluze ve škole.
Abstract (in English)
The paper presents partial results of the research focused on the leadership of inclusive schools. The authors present data gained from two basic schools - case studies - and they focus on the school counselling. The attention is paid on the relation between school psychologists and school heads, on building professionals relations with teachers and also on the activities of school psychologists in their effort to support inclusive education in school.
Links
LG13051, research and development projectName: Zajištění účasti českých psychologů v řídících orgánech mezinárodních společností oboru psychologie
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 29/7/2024 05:08