Inkluze s podmínkou: poradenská podpora pro inkluzivní vzdělávání
LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ and Kateřina TRNKOVÁ. Inkluze s podmínkou: poradenská podpora pro inkluzivní vzdělávání (School inclusion with a condition: the counselling support for inclusive education). In Psychológia - škola - inklúzia, Bratislava, 4.-5. 9. 2014. 2014. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Inkluze s podmínkou: poradenská podpora pro inkluzivní vzdělávání |
Name (in English) | School inclusion with a condition: the counselling support for inclusive education |
Authors | LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina TRNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | Psychológia - škola - inklúzia, Bratislava, 4.-5. 9. 2014, 2014. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Slovakia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/14:00076355 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | inkluzivní vzdělávání; základní škola; diverzita žáků; školní psycholog |
Keywords in English | inclusive education; basic school; diversity of pupils; school psychologist |
Tags | rivok |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 22/3/2015 21:04. |
Abstract |
---|
Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na zkoumání řízení škol směřujících k inkluzi. Autoři představuji kategorizovaná data ze dvou škol - případové studie - a zaměřují se na poskytování poradenské podpory učitelům a vedení škol. Pozornost je věnována vztahům školních psychologů s vedením škol, budování profesionálních vztahů s učiteli a také činnostem školních psychologů ve snahách o podporu inkluze ve škole. |
Abstract (in English) |
---|
The paper presents partial results of the research focused on the leadership of inclusive schools. The authors present data gained from two basic schools - case studies - and they focus on the school counselling. The attention is paid on the relation between school psychologists and school heads, on building professionals relations with teachers and also on the activities of school psychologists in their effort to support inclusive education in school. |
Links | |
---|---|
LG13051, research and development project | Name: Zajištění účasti českých psychologů v řídících orgánech mezinárodních společností oboru psychologie |
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU | Name: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace |
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects |
PrintDisplayed: 15/10/2024 07:36