Detailed Information on Publication Record
2014
Inkluze s podmínkou: poradenská podpora pro inkluzivní vzdělávání
LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ and Kateřina TRNKOVÁBasic information
Original name
Inkluze s podmínkou: poradenská podpora pro inkluzivní vzdělávání
Name (in English)
School inclusion with a condition: the counselling support for inclusive education
Authors
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina TRNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Psychológia - škola - inklúzia, Bratislava, 4.-5. 9. 2014, 2014
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/14:00076355
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
inkluzivní vzdělávání; základní škola; diverzita žáků; školní psycholog
Keywords in English
inclusive education; basic school; diversity of pupils; school psychologist
Tags
Tags
International impact
Změněno: 22/3/2015 21:04, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na zkoumání řízení škol směřujících k inkluzi. Autoři představuji kategorizovaná data ze dvou škol - případové studie - a zaměřují se na poskytování poradenské podpory učitelům a vedení škol. Pozornost je věnována vztahům školních psychologů s vedením škol, budování profesionálních vztahů s učiteli a také činnostem školních psychologů ve snahách o podporu inkluze ve škole.
In English
The paper presents partial results of the research focused on the leadership of inclusive schools. The authors present data gained from two basic schools - case studies - and they focus on the school counselling. The attention is paid on the relation between school psychologists and school heads, on building professionals relations with teachers and also on the activities of school psychologists in their effort to support inclusive education in school.
Links
LG13051, research and development project |
| ||
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|