k 2014

Inkluze s podmínkou: poradenská podpora pro inkluzivní vzdělávání

LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ and Kateřina TRNKOVÁ

Basic information

Original name

Inkluze s podmínkou: poradenská podpora pro inkluzivní vzdělávání

Name (in English)

School inclusion with a condition: the counselling support for inclusive education

Authors

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina TRNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Psychológia - škola - inklúzia, Bratislava, 4.-5. 9. 2014, 2014

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/14:00076355

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

inkluzivní vzdělávání; základní škola; diverzita žáků; školní psycholog

Keywords in English

inclusive education; basic school; diversity of pupils; school psychologist

Tags

Tags

International impact
Změněno: 22/3/2015 21:04, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na zkoumání řízení škol směřujících k inkluzi. Autoři představuji kategorizovaná data ze dvou škol - případové studie - a zaměřují se na poskytování poradenské podpory učitelům a vedení škol. Pozornost je věnována vztahům školních psychologů s vedením škol, budování profesionálních vztahů s učiteli a také činnostem školních psychologů ve snahách o podporu inkluze ve škole.

In English

The paper presents partial results of the research focused on the leadership of inclusive schools. The authors present data gained from two basic schools - case studies - and they focus on the school counselling. The attention is paid on the relation between school psychologists and school heads, on building professionals relations with teachers and also on the activities of school psychologists in their effort to support inclusive education in school.

Links

LG13051, research and development project
Name: Zajištění účasti českých psychologů v řídících orgánech mezinárodních společností oboru psychologie
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Name: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects

Files attached

Psychologie_-_L_kola_-_inkluze__Mirka_.pptx
Request the author's version of the file