Detailed Information on Publication Record
2014
Participation and child protection: conceptualization
NAVRÁTIL, PavelBasic information
Original name
Participation and child protection: conceptualization
Name in Czech
Parrticipace a ochrana dětí: konceptualizace
Authors
NAVRÁTIL, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1st. Sofia, Bulgaria, International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts, p. 607-614, 8 pp. 2014
Publisher
SGEM2014
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Bulgaria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/14:00076358
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-619-7105-23-0
ISSN
Keywords (in Czech)
děti; participace; ochrana dětí; sociální služby
Keywords in English
children; participation; child protection; social services
Změněno: 28/4/2015 14:27, Ing. Alena Raisová
V originále
All children have an important right to participate. This right is especially valuable for children at risk. Social workers have a responsibility to facilitate and secure this. However, participation is not an easy process and can be really challenging. Children can participate in many ways - in matters that affect them personally or those that relate to children in need or to all young citizens. This paper refers to research on all these aspects, drawing particularly on the views of the children themselves. While this paper focuses on children, many of the principles and practices promoting their participation are equally applicable to families and other service users.
In Czech
Všechny děti mají důležité právo se účastnit (participovat). Toto právo je obzvláště cenné pro děti v riziku. Sociální pracovníci mají povinnost tuto participaci podporovat a zabezpečit. Nicméně, participace není jednoduchý proces a může být opravdu náročná. Děti mohou participovat na řešení rozmanitých otázek - 1/ osobních, 2/ dětí v nouzi nebo 3/ všech mladých občanů. Tento článek se vztahuje na výsledky výzkumu všech těchto aspektů. Zatímco tento text se zaměřuje specificky na děti, mnoho z principů a postupů, které podporují jejich účast, je rovněž použitelná pro rodiny s dětmi a ostatní uživatele sociálních služeb.