ŠVAŘÍČEK, Roman. Proměna učitelské zpětné vazby vlivem participativního akčního výzkumu (The transformation of teacher feedback dueparticipatory action research). In Konference ČAPV 2014 v Olomouci. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Proměna učitelské zpětné vazby vlivem participativního akčního výzkumu
Name (in English) The transformation of teacher feedback dueparticipatory action research
Authors ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Konference ČAPV 2014 v Olomouci, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/14:00073832
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English dialogic teaching; feedback; action research
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., učo 12302. Changed: 25/3/2015 15:21.
Abstract
Příspěvek prezentuje závěry výzkumu, jehož dílčím cílem bylo prostřednictvím akčního výzkumu ovlivnit kvalitu zpětné vazby učitele. Ve výzkumu komunikace je zpětná vazba učitele nahlížena nejvýznamnější faktor podporujících učení žáka (Hattie, 2003). Na druhou stranu je zpětná vazba označována jev, který učitel nemůže dokonale plánovat (Shulman, 2005). Ukážeme, jak učitelé dosahují zvýšení frekvence a zavedení rozvinuté zpětné vazby a identifikujeme 3 jevy ovlivňující implementaci změny.
Abstract (in English)
The paper presents the research findings, whose objective was through action research affect the quality of teacher feedback. In research communication is the feedback teachers through the most important factor supporting the pupil's learning (Hattie, 2003). On the other hand, the feedback is called a phenomenon that a teacher can perfectly plan (Shulman, 2005). We show how teachers achieve an increase in the frequency and the introduction of advanced feedback and identify three phenomena involved in the implementation of changes.
Links
GA13-23578S, research and development projectName: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Czech Science Foundation, Teacher and pupils in dialogic teaching
PrintDisplayed: 11/6/2024 14:43