Detailed Information on Publication Record
2014
Proměna učitelské zpětné vazby vlivem participativního akčního výzkumu
ŠVAŘÍČEK, RomanBasic information
Original name
Proměna učitelské zpětné vazby vlivem participativního akčního výzkumu
Name (in English)
The transformation of teacher feedback dueparticipatory action research
Authors
ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Konference ČAPV 2014 v Olomouci, 2014
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/14:00073832
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
dialogic teaching; feedback; action research
Tags
Změněno: 25/3/2015 15:21, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje závěry výzkumu, jehož dílčím cílem bylo prostřednictvím akčního výzkumu ovlivnit kvalitu zpětné vazby učitele. Ve výzkumu komunikace je zpětná vazba učitele nahlížena nejvýznamnější faktor podporujících učení žáka (Hattie, 2003). Na druhou stranu je zpětná vazba označována jev, který učitel nemůže dokonale plánovat (Shulman, 2005). Ukážeme, jak učitelé dosahují zvýšení frekvence a zavedení rozvinuté zpětné vazby a identifikujeme 3 jevy ovlivňující implementaci změny.
In English
The paper presents the research findings, whose objective was through action research affect the quality of teacher feedback. In research communication is the feedback teachers through the most important factor supporting the pupil's learning (Hattie, 2003). On the other hand, the feedback is called a phenomenon that a teacher can perfectly plan (Shulman, 2005). We show how teachers achieve an increase in the frequency and the introduction of advanced feedback and identify three phenomena involved in the implementation of changes.
Links
GA13-23578S, research and development project |
|