k 2014

Proměna učitelské zpětné vazby vlivem participativního akčního výzkumu

ŠVAŘÍČEK, Roman

Basic information

Original name

Proměna učitelské zpětné vazby vlivem participativního akčního výzkumu

Name (in English)

The transformation of teacher feedback dueparticipatory action research

Authors

ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Konference ČAPV 2014 v Olomouci, 2014

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/14:00073832

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

dialogic teaching; feedback; action research

Tags

Změněno: 25/3/2015 15:21, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje závěry výzkumu, jehož dílčím cílem bylo prostřednictvím akčního výzkumu ovlivnit kvalitu zpětné vazby učitele. Ve výzkumu komunikace je zpětná vazba učitele nahlížena nejvýznamnější faktor podporujících učení žáka (Hattie, 2003). Na druhou stranu je zpětná vazba označována jev, který učitel nemůže dokonale plánovat (Shulman, 2005). Ukážeme, jak učitelé dosahují zvýšení frekvence a zavedení rozvinuté zpětné vazby a identifikujeme 3 jevy ovlivňující implementaci změny.

In English

The paper presents the research findings, whose objective was through action research affect the quality of teacher feedback. In research communication is the feedback teachers through the most important factor supporting the pupil's learning (Hattie, 2003). On the other hand, the feedback is called a phenomenon that a teacher can perfectly plan (Shulman, 2005). We show how teachers achieve an increase in the frequency and the introduction of advanced feedback and identify three phenomena involved in the implementation of changes.

Links

GA13-23578S, research and development project
Name: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Czech Science Foundation, Teacher and pupils in dialogic teaching