SVOJANOVSKÝ, Petr. What Is the Goal of Reflection in Teacher Education: Social Justice or Personal Development?. Online. In ATEE WINTER Conference 2014: Social Justice and Diversity in Teacher Education 15-17 April 2014, Budapest, ELTE Faculty of Education and Psychology. 2014, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název What Is the Goal of Reflection in Teacher Education: Social Justice or Personal Development?
Název česky Jaký je cíl reflexe ve vzdělávání učitelů: sociální spravedlnost nebo osobnostní rozvoj?
Autoři SVOJANOVSKÝ, Petr
Vydání ATEE WINTER Conference 2014: Social Justice and Diversity in Teacher Education 15-17 April 2014, Budapest, ELTE Faculty of Education and Psychology. 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Reflection; self-reflection; reflective thinking framework; internal and external content dimensions of reflective thinking
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467. Změněno: 6. 11. 2015 16:09.
Anotace
The paper deals with the nature of reflective thinking in the teaching profession and in teacher training. Attention is paid to categorial frameworks through which reflection can be conceptualised, studied and evaluated. Concrete examples illustrate the way various authors’ educational premises and goals are projected into reflective frameworks. Internal and external content dimensions, which are understood as opposing poles of a single continuum, are identified across selected reflective frameworks. As far as teacher training is concerned, one pole of the continuum represents the issue of social justice and the other the topic of teacher personal development. The text proposes that, in teachers’ professional activity and therefore also in teacher training, it is desirable to take both content dimensions of reflection into account. The paper concludes with projecting this proposal into the shape of its own reflective thinking framework
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 12:01