C 2014

Zavádění participace dětí a mládeže v kontextu kvality péče v sociálních službách

NAVRÁTIL, Pavel

Základní údaje

Originální název

Zavádění participace dětí a mládeže v kontextu kvality péče v sociálních službách

Název česky

Zavádění participace dětí a mládeže v kontextu kvality péče v sociálních službách

Název anglicky

Participation of children and youth in the context of social services

Autoři

NAVRÁTIL, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1st. Brno, Participace a nové přístupy k práci s ohroženými dětmi a rodinami, od s. 38-56, 19 s. Studie inspirované zkušenostmi ze Švýcarska, sv. 1, 2014

Nakladatel

Česko-Britská o.p.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

http://www.ceskobritska.eu/Projekty.aspx

Kód RIV

RIV/00216224:14230/14:00076381

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-905598-1-3

Klíčová slova česky

děti; participace; ochrana dětí; sociální služby; kvalita sociálních služeb

Klíčová slova anglicky

children; participation; child protection; social services; quality of social services

Štítky

children participation social services quality of social sercvices
Změněno: 10. 9. 2014 13:31, doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Myšlenka, že se děti a mladiství mohou a mají podílet na rozhodování v kontextu sociálních služeb, se však neuplatňovala vždy. Dřívější pohledy na participaci se zaměřovaly převážně na dospělé, a také v oblasti služeb pro děti a mládež se vycházelo z předpokladu, že zapojením rodičů dochází automaticky k reprezentaci nejlepších zájmů dítěte. McNeishová a Newman (2002) komentují vývoj participativního diskursu v anglosaském prostředí a konstatují, že v současnosti se zde ovšem již nevede debata o tom, zda děti a mladistvé do rozhodování zapojovat, ale spíše hledají cesty, jaké přístupy k zapojení uplatňovat v různých podmínkách a situacích, aby toto zapojení dětí a mladistvých bylo účinné a autentické. V českém prostředí se zdá, že k samozřejmosti představy o zapojování dětí a mladistvých do rozhodování v kontextu sociálních služeb máme ještě dosti daleko. V následující studii se proto zaměřuji na participaci jako jednu z dimenzí kvality sociálních služeb a kladu si otázku: Jakými způsoby můžeme podporovat participaci v organizaci v kontextu zvyšování kvality sociálních služeb?

Anglicky

The idea that children and adolescents can and should participate in decision-making in the context of social services did not apply at all times. Earlier views on participation focused mainly on adults, and also in services for children and youth were based on the assumption that parental involvement is automatic to represent the best interests of the child. McNeish and Newman (2002) comments on the development of participatory discourse in the Anglo-Saxon world, and note that currently there is no longer a debate about whether children and young people should participate in decision-making, but rather seek ways to involve approaches which apply in different conditions and situations that the involvement of children and young people to be effective and authentic. In the Czech environment, it seems obvious that the idea of the involvement of children and young people in decision-making in the context of social services is still quite far away. The following study therefore focuses on participation as one of the dimensions of the quality of social services and I ask: “How could we encourage participation in the organization in the context of improving the quality of social services?”
Zobrazeno: 9. 11. 2024 02:13