HLOUŠKOVÁ, Lenka, Kateřina TRNKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ a Milan POL. Inkluze v základní škole: případová studie. In Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. Konference České asociace pedagogického výzkumu, Olomouc, 8.-10. 9. 2014. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluze v základní škole: případová studie
Název anglicky Inclusion in the basic school: a case study
Autoři HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milan POL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. Konference České asociace pedagogického výzkumu, Olomouc, 8.-10. 9. 2014, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00076430
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky inkluze ve vzdělávání; případová studie; základní škola; vize školy
Klíčová slova anglicky inclusive education; case study; basic school; vision of the school
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 3. 2015 21:05.
Anotace
V příspěvku se zaměřujeme na vedení školy jako klíčového aktéra implementace inovací a rozvoje škol, konkrétně aktéra zavádění konceptu inkluze do života škol. Na případové studii jedné základní školy ukazujeme, jakou roli na vybrané základní škole hraje koncept inkluze ve vizi vedení školy i ve sdílené vizi školy, jak vedení dané školy podporuje sdílení a naplňování představ o inkluzivním vzdělávání a jaké dopady mají představy vedení školy o inkluzivním vzdělávání na procesy plánování ve škole.
Anotace anglicky
In this article we focus on school leaders as key actors of the implementation of innovations and development in schools, specifically actors of the implementation of the concept of inclusion in the life of schools. On a case study of a basic school we show what role inclusion plays within the vision of leaders and the whole school, how school leaders support the share and fruition of ideas about inclusive education and what impact school leaders’ ideas about inclusive education have on the processes of planning in schools.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 07:03