2014
Inkluze v základní škole: případová studie
HLOUŠKOVÁ, Lenka; Kateřina TRNKOVÁ; Bohumíra LAZAROVÁ a Milan POLZákladní údaje
Originální název
Inkluze v základní škole: případová studie
Název anglicky
Inclusion in the basic school: a case study
Autoři
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí); Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika, domácí); Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milan POL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. Konference České asociace pedagogického výzkumu, Olomouc, 8.-10. 9. 2014, 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00076430
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
inkluze ve vzdělávání; případová studie; základní škola; vize školy
Klíčová slova anglicky
inclusive education; case study; basic school; vision of the school
Štítky
Změněno: 22. 3. 2015 21:05, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
V příspěvku se zaměřujeme na vedení školy jako klíčového aktéra implementace inovací a rozvoje škol, konkrétně aktéra zavádění konceptu inkluze do života škol. Na případové studii jedné základní školy ukazujeme, jakou roli na vybrané základní škole hraje koncept inkluze ve vizi vedení školy i ve sdílené vizi školy, jak vedení dané školy podporuje sdílení a naplňování představ o inkluzivním vzdělávání a jaké dopady mají představy vedení školy o inkluzivním vzdělávání na procesy plánování ve škole.
Anglicky
In this article we focus on school leaders as key actors of the implementation of innovations and development in schools, specifically actors of the implementation of the concept of inclusion in the life of schools. On a case study of a basic school we show what role inclusion plays within the vision of leaders and the whole school, how school leaders support the share and fruition of ideas about inclusive education and what impact school leaders’ ideas about inclusive education have on the processes of planning in schools.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|