k 2014

Inkluze v základní škole: případová studie

HLOUŠKOVÁ, Lenka; Kateřina TRNKOVÁ; Bohumíra LAZAROVÁ a Milan POL

Základní údaje

Originální název

Inkluze v základní škole: případová studie

Název anglicky

Inclusion in the basic school: a case study

Autoři

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí); Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika, domácí); Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milan POL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. Konference České asociace pedagogického výzkumu, Olomouc, 8.-10. 9. 2014, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00076430

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

inkluze ve vzdělávání; případová studie; základní škola; vize školy

Klíčová slova anglicky

inclusive education; case study; basic school; vision of the school

Štítky

Změněno: 22. 3. 2015 21:05, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

V příspěvku se zaměřujeme na vedení školy jako klíčového aktéra implementace inovací a rozvoje škol, konkrétně aktéra zavádění konceptu inkluze do života škol. Na případové studii jedné základní školy ukazujeme, jakou roli na vybrané základní škole hraje koncept inkluze ve vizi vedení školy i ve sdílené vizi školy, jak vedení dané školy podporuje sdílení a naplňování představ o inkluzivním vzdělávání a jaké dopady mají představy vedení školy o inkluzivním vzdělávání na procesy plánování ve škole.

Anglicky

In this article we focus on school leaders as key actors of the implementation of innovations and development in schools, specifically actors of the implementation of the concept of inclusion in the life of schools. On a case study of a basic school we show what role inclusion plays within the vision of leaders and the whole school, how school leaders support the share and fruition of ideas about inclusive education and what impact school leaders’ ideas about inclusive education have on the processes of planning in schools.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty