HLOUŠKOVÁ, Lenka, Kateřina TRNKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ and Milan POL. Inkluze v základní škole: případová studie (Inclusion in the basic school: a case study). In Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. Konference České asociace pedagogického výzkumu, Olomouc, 8.-10. 9. 2014. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluze v základní škole: případová studie
Name (in English) Inclusion in the basic school: a case study
Authors HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina TRNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. Konference České asociace pedagogického výzkumu, Olomouc, 8.-10. 9. 2014, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/14:00076430
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) inkluze ve vzdělávání; případová studie; základní škola; vize školy
Keywords in English inclusive education; case study; basic school; vision of the school
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 22/3/2015 21:05.
Abstract
V příspěvku se zaměřujeme na vedení školy jako klíčového aktéra implementace inovací a rozvoje škol, konkrétně aktéra zavádění konceptu inkluze do života škol. Na případové studii jedné základní školy ukazujeme, jakou roli na vybrané základní škole hraje koncept inkluze ve vizi vedení školy i ve sdílené vizi školy, jak vedení dané školy podporuje sdílení a naplňování představ o inkluzivním vzdělávání a jaké dopady mají představy vedení školy o inkluzivním vzdělávání na procesy plánování ve škole.
Abstract (in English)
In this article we focus on school leaders as key actors of the implementation of innovations and development in schools, specifically actors of the implementation of the concept of inclusion in the life of schools. On a case study of a basic school we show what role inclusion plays within the vision of leaders and the whole school, how school leaders support the share and fruition of ideas about inclusive education and what impact school leaders’ ideas about inclusive education have on the processes of planning in schools.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 27/7/2024 23:44