REISSMANNOVÁ, Jitka. The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum. In Prof. Ing. Veronika Stoffová, CSc. XXVI.DIDMATTECH.Educational Technologies in The Information - and Knowledge-Based Society. Slovensko: University of West Hungary, J. Selye University. s. 170-175. ISBN 978-963-334-185-8. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum
Název česky Možnosti implementace první pomoci do matematiky a fyziky
Autoři REISSMANNOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Slovensko, XXVI.DIDMATTECH.Educational Technologies in The Information - and Knowledge-Based Society, od s. 170-175, 6 s. 2014.
Nakladatel University of West Hungary, J. Selye University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00076494
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-963-334-185-8
Klíčová slova česky První pomoc; implementace; matematika; fyzika; kurikulum
Klíčová slova anglicky First aid; implementation; mathematics curriculum; physics curriculum
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D., učo 23275. Změněno: 23. 3. 2015 12:54.
Anotace
The First Aid is the skill which saves lives. The results of research showed the low level of knowledge of people (e.g. Reissmannová, 2010), which points out the inadequate preparation of citizens within the field of First Aid. The recommendations for improving the current situation are focused on the implementation this issue in the curriculum of all subjects in the grammar school e.g. mathematics and physics. The possibilities are described in this paper. It is necessary to strengthen the teaching of first aid at Faculty of Education. We prepered the new subject of First Aid, based on constructivist and cooperative theory of teaching, and on more effective methods of teaching, such as skills creating, situational method, etc.
Anotace česky
První pomoc je dovednost zachraňující lidské životy. Výsledky výzkumů ukazují, že znalosti občanů v oblasti první pomoci jsou na nižší úrovni než by bylo žádoucí (např. Reissmannová, 2010), což souvisí s často nedostatečnou přípravu občanů v této oblasti. Zlepšení neuspokojivé situace může přinést implementace témat první pomoci do všech předmětů, které jsou vyučovány na základních školách např. také do matematiky a fyziky. Je také nezbytné posílit výuku první pomoci na pedagogických fakultách v České republice. Z tohoto důvodu jsme na Pedagogické fakultě MU zavedli nový předmět – První pomoc, který je založen na konstruktivismu a zážitkové pedagogice.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 00:18