Detailed Information on Publication Record
2014
DOVEDNOSTI PRÁCE ŽÁKŮ S GRAFY V CHEMICKÉM KONTEXTU
CÍDLOVÁ, Hana and Eva TRNOVÁBasic information
Original name
DOVEDNOSTI PRÁCE ŽÁKŮ S GRAFY V CHEMICKÉM KONTEXTU
Name (in English)
Graphing Skills of Pupils in Chemical Context
Authors
CÍDLOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Dubnica nad Váhom, 8. didaktická konferencia. Zborník príspevkov. p. 58-67, 10 pp. 2014
Publisher
Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, s.r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00073866
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-89732-01-2
Keywords in English
education; chemistry; skills; graphing skills; didactic test
Tags
Reviewed
Změněno: 2/3/2015 23:35, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
V originále
Cílem práce bylo: zjistit úspěšnost žáků v klíčových bodech českého vzdělávacího systému s ohledem na vzdělávání chemii při konstrukci grafu na základě číselných dat uvedených v textu; určit nejčastější chyby žáků; vyhodnotit variabilitu odpovědí žáků s ohledem na typ grafu (XY, sloupcový, ...); zjistit názory vyučujících v České republice na význam dovednosti práce s grafy u českých žáků v klíčových bodech českého vzdělávacího systému s ohledem na výuku chemie (konec druhého stupně základní školy a konec vzdělávání v chemii na gymnáziu, resp. odpovídající ročníky osmiletého gymnázia).
In English
The aim was to: determine the success of students at key points in the Czech education system with regard to chemistry education in the construction of the graph based on numerical data specified in the text; identify the most common mistakes of students; evaluate the variability of students' answers with regard to type of graph (XY, bar, ...); find out the opinions of teachers in the Czech Republic on the importance of graphing skills of Czech pupils at at key points of the Czech education system with regard to teaching of chemistry (the end of lower secondary school and the end of education in chemistry at upper secondary school.
Links
GAP407/10/0514, research and development project |
|