D 2014

DOVEDNOSTI PRÁCE ŽÁKŮ S GRAFY V CHEMICKÉM KONTEXTU

CÍDLOVÁ, Hana and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

DOVEDNOSTI PRÁCE ŽÁKŮ S GRAFY V CHEMICKÉM KONTEXTU

Name (in English)

Graphing Skills of Pupils in Chemical Context

Authors

CÍDLOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Dubnica nad Váhom, 8. didaktická konferencia. Zborník príspevkov. p. 58-67, 10 pp. 2014

Publisher

Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00073866

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-89732-01-2

Keywords in English

education; chemistry; skills; graphing skills; didactic test

Tags

Reviewed
Změněno: 2/3/2015 23:35, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Abstract

V originále

Cílem práce bylo: zjistit úspěšnost žáků v klíčových bodech českého vzdělávacího systému s ohledem na vzdělávání chemii při konstrukci grafu na základě číselných dat uvedených v textu; určit nejčastější chyby žáků; vyhodnotit variabilitu odpovědí žáků s ohledem na typ grafu (XY, sloupcový, ...); zjistit názory vyučujících v České republice na význam dovednosti práce s grafy u českých žáků v klíčových bodech českého vzdělávacího systému s ohledem na výuku chemie (konec druhého stupně základní školy a konec vzdělávání v chemii na gymnáziu, resp. odpovídající ročníky osmiletého gymnázia).

In English

The aim was to: determine the success of students at key points in the Czech education system with regard to chemistry education in the construction of the graph based on numerical data specified in the text; identify the most common mistakes of students; evaluate the variability of students' answers with regard to type of graph (XY, bar, ...); find out the opinions of teachers in the Czech Republic on the importance of graphing skills  of  Czech pupils at at key points of the Czech education system with regard to teaching of chemistry (the end of lower secondary school and the end of education in chemistry at upper secondary school.

Links

GAP407/10/0514, research and development project
Name: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
Investor: Czech Science Foundation, Pupils’ skills in biology, geography and chemistry: research into planned, realized and achieved curriculum in implementation phase of curricular reform