NAJVAROVÁ, Veronika, Jiří HAVEL a Lucie POSPÍŠILOVÁ. Metodologie zkoumání příležitostí k rozvíjení čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy: videostudie. In M. Čuřín, V. Víška, I. Podoláková. Gramotnost ve škole. Hradec Králové: PdF UHK. s. 1-12. ISBN 978-80-905245-0-7. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metodologie zkoumání příležitostí k rozvíjení čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy: videostudie
Název anglicky Research methodology on the opportunities to develop reading literacy at the primary schoo: video study
Autoři NAJVAROVÁ, Veronika, Jiří HAVEL a Lucie POSPÍŠILOVÁ.
Vydání Hradec Králové, Gramotnost ve škole, od s. 1-12, 12 s. 2013.
Nakladatel PdF UHK
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-905245-0-7
Klíčová slova česky Čtenářská gramotnost; empirický výzkum; kategoriální systém; příležitosti k rozvíjení čtenářské gramotnosti; videostudie
Klíčová slova anglicky Reading literacy; empirical research; system of categories; opportunities to develop reading literacy; video study
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Změněno: 19. 9. 2014 08:47.
Anotace
V příspěvku je představena metodologie empirického zkoumání příležitostí k rozvíjení čtenářské gramotnosti, které vytvářejí učitelé přírodovědy na 1. stupni základní školy. Pozornost je zaměřena zejména na představení teoretických východisek výzkumu a postupu tvorby kategoriálního systému, na jehož základě byla analýza provedena. Analýza je součástí širšího projektu IVŠV PdF MU videostudie 1. stupně ZŠ.
Anotace anglicky
In the paper the authors introduce the methodology of empirical research on opportunities to develop reading literacy that are offered to pupils in primary science classrooms. The attention is aimed at theoretical background of the research and on the process of developing a system of categories. The analysis is a part of a IRSE Faculty of Education, Masaryk University Video Study of Primary School project.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 10:41