b 2014

Úvod do studia dějin pedagogiky a školství. Kapitoly z metodologie historicko-pedagogického výzkumu

ZOUNEK, Jiří and Michal ŠIMÁNĚ

Basic information

Original name

Úvod do studia dějin pedagogiky a školství. Kapitoly z metodologie historicko-pedagogického výzkumu

Name (in English)

Introduction to the Study of History of Education and Schooling. Chapters from the methodology of historical research

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Michal ŠIMÁNĚ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 89 pp. 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učebnice

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/14:00076520

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-210-6944-2

Keywords (in Czech)

pedagogika; vzdělávání; školství; historie; výzkum; metodologie; metody; zdroje

Keywords in English

educational sciences; education; schooling; history; research; methodology; methods; sources
Změněno: 9/1/2015 11:42, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

Tato publikace se zabývá základními otázkami výzkumu v oblasti dějin pedagogiky a školství. Čtenář získá základní přehled o tom, jak lze zkoumat dějiny pedagogiky a školství, ale také co je či může být konkrétně předmětem výzkumu, jaké jsou k dispozici informační zdroje (včetně jejich specifik) a jaké postupy nebo metody je možné použít k dosažení adekvátního poznání minulosti.

In English

This publication deals with fundamental research questions of the history of pedagogy and education. The reader gets an overview of how to explore the history of pedagogy and education, but also what is or may be subject to specific research, what are the available sources of information (including their specifics) and what procedures or methods can be used to achieve adequate knowledge of the past.