Detailed Information on Publication Record
2014
Úvod do studia dějin pedagogiky a školství. Kapitoly z metodologie historicko-pedagogického výzkumu
ZOUNEK, Jiří and Michal ŠIMÁNĚBasic information
Original name
Úvod do studia dějin pedagogiky a školství. Kapitoly z metodologie historicko-pedagogického výzkumu
Name (in English)
Introduction to the Study of History of Education and Schooling. Chapters from the methodology of historical research
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Michal ŠIMÁNĚ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 89 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/14:00076520
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-210-6944-2
Keywords (in Czech)
pedagogika; vzdělávání; školství; historie; výzkum; metodologie; metody; zdroje
Keywords in English
educational sciences; education; schooling; history; research; methodology; methods; sources
Změněno: 9/1/2015 11:42, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Tato publikace se zabývá základními otázkami výzkumu v oblasti dějin pedagogiky a školství. Čtenář získá základní přehled o tom, jak lze zkoumat dějiny pedagogiky a školství, ale také co je či může být konkrétně předmětem výzkumu, jaké jsou k dispozici informační zdroje (včetně jejich specifik) a jaké postupy nebo metody je možné použít k dosažení adekvátního poznání minulosti.
In English
This publication deals with fundamental research questions of the history of pedagogy and education. The reader gets an overview of how to explore the history of pedagogy and education, but also what is or may be subject to specific research, what are the available sources of information (including their specifics) and what procedures or methods can be used to achieve adequate knowledge of the past.