D 2014

The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education

TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA

Basic information

Original name

The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education

Name in Czech

Současná paradigmata chemického vzdělávání a jejich vliv na výukovou technologii a učitelské vzdělávání

Authors

TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Kradec Králové, Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics, p. 165-181, 17 pp. 2014

Publisher

Gaudeamus

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00076527

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7435-415-1

Keywords (in Czech)

Delphi studie; chemické vzdělávání; paradigmata; učitelské vzdělávání

Keywords in English

Delphi study; chemistry education; paradigms; teacher education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 21:52, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

Chemistry education has become more important because of economic, environmental, and social challenges. Society needs a workforce with generally higher levels of science and technology literacy for all students and support for highly gifted individuals. Therefore it is necessary to establish a new paradigm of science (chemistry) education. Using the PROFILES-project curricular Delphi study on science education, we focused on the identification of the views on chemistry education by stakeholders and what priority should be preferred in their opinion as a base of a new paradigm.

In Czech

Chemické vzdělávání se stává stále více významným z důvodu ekonomických, environmentálních a sociálních výzev. Společnost působí na vyšší úroveň přírodovědné a technické vzdělanosti pro všechny žáky a žádá podporu pro nadané žáky. Proto je třeba stanovit nové vzdělávací přírodovědné (chemické) paradigma. S využitím PROFILES-projekt kurikulární Delphi studie přírodovědného vzdělávání, kde jsme se zaměřili na názory zúčastněných a zjišťovali jejich priority a preference jako základ nového paradigmatu.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation