Detailed Information on Publication Record
2014
The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education
TRNOVÁ, Eva and Josef TRNABasic information
Original name
The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education
Name in Czech
Současná paradigmata chemického vzdělávání a jejich vliv na výukovou technologii a učitelské vzdělávání
Authors
TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Kradec Králové, Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics, p. 165-181, 17 pp. 2014
Publisher
Gaudeamus
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00076527
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7435-415-1
Keywords (in Czech)
Delphi studie; chemické vzdělávání; paradigmata; učitelské vzdělávání
Keywords in English
Delphi study; chemistry education; paradigms; teacher education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 21:52, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Chemistry education has become more important because of economic, environmental, and social challenges. Society needs a workforce with generally higher levels of science and technology literacy for all students and support for highly gifted individuals. Therefore it is necessary to establish a new paradigm of science (chemistry) education. Using the PROFILES-project curricular Delphi study on science education, we focused on the identification of the views on chemistry education by stakeholders and what priority should be preferred in their opinion as a base of a new paradigm.
In Czech
Chemické vzdělávání se stává stále více významným z důvodu ekonomických, environmentálních a sociálních výzev. Společnost působí na vyšší úroveň přírodovědné a technické vzdělanosti pro všechny žáky a žádá podporu pro nadané žáky. Proto je třeba stanovit nové vzdělávací přírodovědné (chemické) paradigma. S využitím PROFILES-projekt kurikulární Delphi studie přírodovědného vzdělávání, kde jsme se zaměřili na názory zúčastněných a zjišťovali jejich priority a preference jako základ nového paradigmatu.
Links
266589, interní kód MU |
|