TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA. The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education. In M. Bílek. Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics. Kradec Králové: Gaudeamus, 2014, p. 165-181. ISBN 978-80-7435-415-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education
Name in Czech Současná paradigmata chemického vzdělávání a jejich vliv na výukovou technologii a učitelské vzdělávání
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Kradec Králové, Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics, p. 165-181, 17 pp. 2014.
Publisher Gaudeamus
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00076527
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7435-415-1
Keywords (in Czech) Delphi studie; chemické vzdělávání; paradigmata; učitelské vzdělávání
Keywords in English Delphi study; chemistry education; paradigms; teacher education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 26/2/2017 21:52.
Abstract
Chemistry education has become more important because of economic, environmental, and social challenges. Society needs a workforce with generally higher levels of science and technology literacy for all students and support for highly gifted individuals. Therefore it is necessary to establish a new paradigm of science (chemistry) education. Using the PROFILES-project curricular Delphi study on science education, we focused on the identification of the views on chemistry education by stakeholders and what priority should be preferred in their opinion as a base of a new paradigm.
Abstract (in Czech)
Chemické vzdělávání se stává stále více významným z důvodu ekonomických, environmentálních a sociálních výzev. Společnost působí na vyšší úroveň přírodovědné a technické vzdělanosti pro všechny žáky a žádá podporu pro nadané žáky. Proto je třeba stanovit nové vzdělávací přírodovědné (chemické) paradigma. S využitím PROFILES-projekt kurikulární Delphi studie přírodovědného vzdělávání, kde jsme se zaměřili na názory zúčastněných a zjišťovali jejich priority a preference jako základ nového paradigmatu.
Links
266589, interní kód MUName: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation
PrintDisplayed: 8/9/2024 22:33