REISSMANNOVÁ, Jitka. Recenze materiálu "První pomoc pro učitele středních škol (s využitím pro ZŠ - II.stupeň), metodická příručka do výuky" (Review: First aid for teacher of high schools (and basic school) - methodic book). 1st ed. Pardubice: Centrum celoživotního vzdělávání Jezerka o.p.s., 2014, 230 pp. ISBN 978-80-260-6334-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Recenze materiálu "První pomoc pro učitele středních škol (s využitím pro ZŠ - II.stupeň), metodická příručka do výuky"
Name in Czech Rezence materiálu "První pomoc pro učitele středních škol (s využitím pro ZŠ - II.stupeň), metodická příručka do výuky"
Name (in English) Review: First aid for teacher of high schools (and basic school) - methodic book
Authors REISSMANNOVÁ, Jitka.
Edition 1. vyd. Pardubice, 230 pp. 2014.
Publisher Centrum celoživotního vzdělávání Jezerka o.p.s.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-260-6334-6
Keywords (in Czech) první pomoc; učitel
Keywords in English first aid; teacher
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D., učo 23275. Changed: 23/3/2015 13:03.
Abstract
Etické a právní normy kladou poskytnutí první pomoci odedávna na přední místo mezi morální povinnosti každého člověka. Na znalosti v poskytování první pomoci bývá v současné době nahlíženo jako na součást všeobecného vzdělání. Metodika odráží moderní pojetí první pomoci. Jejím obsahem jsou nejnovější metody a postupy při jejím poskytování. Publikace pomáhá zorientovat se v problematice první pomoci a přispívá tak ke kvalitní výuce, při níž žáci - možní zachránci – získají nebo si upevní znalosti a dovednosti potřebné k její realizaci.
Abstract (in English)
Ethical and legal standards have always been providing first aid to the forefront the moral duty of every man. The knowledge of first aid is currently regarded as part of general education. This paper presents this methodology, which reflects the modern concept of first aid. The content are the latest methods and procedures for its provision. This publication will help orient in the problems of first aid and to quality education, in which pupils - potential rescuers - acquire or consolidate knowledge and skills necessary to realization of this.
PrintDisplayed: 8/8/2024 11:27