Jak vyučovat první pomoc pro 2.stupeń ZŠ a SŠ
REISSMANNOVÁ, Jitka. Jak vyučovat první pomoc pro 2.stupeń ZŠ a SŠ (How teach the first aid in grammer school and high school). 2014. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Jak vyučovat první pomoc pro 2.stupeń ZŠ a SŠ |
Name in Czech | Jak vyučovat první pomoc pro 2.stupeń ZŠ a SŠ |
Name (in English) | How teach the first aid in grammer school and high school |
Authors | REISSMANNOVÁ, Jitka. |
Edition | 2014. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | první pomoc; učitel; zážitková pedagogika |
Keywords in English | first aid; teacher; experimental pedagogy |
Changed by | Changed by: PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D., učo 23275. Changed: 23/3/2015 13:01. |
Abstract |
---|
Etické a právní normy kladou poskytnutí první pomoci odedávna na přední místo mezi morální povinnosti každého člověka. Na znalosti v poskytování první pomoci bývá v současné době nahlíženo jako na součást všeobecného vzdělání. Metodika odráží moderní pojetí první pomoci. Jejím obsahem jsou nejnovější metody a postupy při jejím poskytování. Publikace pomáhá zorientovat se v problematice první pomoci a přispívá tak ke kvalitní výuce, při níž žáci - možní zachránci – získají nebo si upevní znalosti a dovednosti potřebné k její realizaci. |
Abstract (in English) |
---|
Ethical and legal standards have always been providing first aid to the forefront the moral duty of every man. The knowledge of first aid is currently regarded as part of general education. This paper presents this methodology, which reflects the modern concept of first aid. The content are the latest methods and procedures for its provision. This publication will help orient in the problems of first aid and to quality education, in which pupils - potential rescuers - acquire or consolidate knowledge and skills necessary to realization of this. |
PrintDisplayed: 29/9/2024 23:55