D 2014

Úloha e-testů ve výuce bulharštiny pro cizince

CVETANOVA CVETKOVA, Zornica

Basic information

Original name

Úloha e-testů ve výuce bulharštiny pro cizince

Name (in English)

The Role of E-tests in Teaching Bulgarian for Foreigners

Authors

CVETANOVA CVETKOVA, Zornica (100 Bulgaria, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Výuka jihoslovanských jazyků a literatur v dnešní Evropě, p. 405-411, 7 pp. 2014

Publisher

Občanské sdružení Porta Balkanica

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/14:00076578

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-904846-7-2

Keywords (in Czech)

e-learning; e-test; bulharština pro cizince

Keywords in English

e-learning; e-test; Bulgarian for foreigners

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 10/3/2015 12:57, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

Cílem tohoto článku je představit různé druhy otázek (cvičení), ze kterých se mohou e-testy skládat, s ohledem na úlohu, kterou v cizojazyčné výuce plní.

In English

The goal of this paper is to introduce different types of questions, which could be part of an e-test in a language course, and to specify their function in the study process.

Links

MUNI/A/0790/2013, interní kód MU
Name: Současné trendy ve výzkumu slovanských literatur, jazyků a kultur (Acronym: SLAV2014)
Investor: Masaryk University, Category A