Detailed Information on Publication Record
2013
Včasná intervence u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Včasná intervence u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.
Name (in English)
Early Intervention for Children with Special Educational Needs in Czech Republic
Authors
Edition
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, Krakow, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej, 2013, 2353-7140
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
integrace; inkluze; předškolní vzdělávání; včasná intervence
Keywords in English
intervention; inclusion; preschool education; early intervention
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 18/3/2016 15:37, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Snahou současné vzdělávací politiky České republiky je vytvořit ve všech školách takové podmínky, které poskytnou všem dětem, žákům a studentům kvalitní vzdělávání nezávisle na jejich schopnostech, individuálních zvláštnostech, znevýhodnění nebo nadání (školský zákon). Stávající vzdělávací model, který jen pozvolna přijímá pro-inkluzívní opatření, však trpí závažnými organizačními, legislativními, personálními, ale i didakticko-metodickými nedostatky. Tyto nedostatky se snaží Česká republika řešit v tzv. Národním akčním plánu inkluzívního vzdělávání. Jeho aplikací do předškolního vzdělávání se zabýváme v následujícím textu se snahou přinést analytický pohled na současný stav a hledat možnosti jejího optimálního zajištění.
In English
The article describes situation of educational policy of Czech Republic, which brings conditions for quality education for all children, pupils and students, regardless of their virtues, individual skills, disabilities or talent. It analyses actual educational model with organizational, legislative, personal and didactic questions. These questions are solved by program “National act plan of inclusion education”. Application of this program into preschool education is analyzed by view of actual situation and looking for optimal apprehension.