SYSLOVÁ, Zora. Včasná intervence u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. (Early Intervention for Children with Special Educational Needs in Czech Republic). Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Krakow: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej, 2013, 2/2013, druhý, p. 65-72. ISSN 2353-7140.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Včasná intervence u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.
Name (in English) Early Intervention for Children with Special Educational Needs in Czech Republic
Authors SYSLOVÁ, Zora.
Edition Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, Krakow, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej, 2013, 2353-7140.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) integrace; inkluze; předškolní vzdělávání; včasná intervence
Keywords in English intervention; inclusion; preschool education; early intervention
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 18/3/2016 15:37.
Abstract
Snahou současné vzdělávací politiky České republiky je vytvořit ve všech školách takové podmínky, které poskytnou všem dětem, žákům a studentům kvalitní vzdělávání nezávisle na jejich schopnostech, individuálních zvláštnostech, znevýhodnění nebo nadání (školský zákon). Stávající vzdělávací model, který jen pozvolna přijímá pro-inkluzívní opatření, však trpí závažnými organizačními, legislativními, personálními, ale i didakticko-metodickými nedostatky. Tyto nedostatky se snaží Česká republika řešit v tzv. Národním akčním plánu inkluzívního vzdělávání. Jeho aplikací do předškolního vzdělávání se zabýváme v následujícím textu se snahou přinést analytický pohled na současný stav a hledat možnosti jejího optimálního zajištění.
Abstract (in English)
The article describes situation of educational policy of Czech Republic, which brings conditions for quality education for all children, pupils and students, regardless of their virtues, individual skills, disabilities or talent. It analyses actual educational model with organizational, legislative, personal and didactic questions. These questions are solved by program “National act plan of inclusion education”. Application of this program into preschool education is analyzed by view of actual situation and looking for optimal apprehension.
PrintDisplayed: 21/9/2024 11:01