KARMAZIN, Aleš, Filippo COSTA-BURANELLI, Yongjin ZHANG, Federico MERKE and Katarzyna KACZMARSKA. Regions in International Society. The English School at the Sub-Global Level. Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 116 pp. Global Politics. ISBN 978-80-210-6787-5. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6787-2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Regions in International Society. The English School at the Sub-Global Level
Name (in English) Regions in International Society. The English School at the Sub-Global Level
Authors KARMAZIN, Aleš, Filippo COSTA-BURANELLI, Yongjin ZHANG, Federico MERKE and Katarzyna KACZMARSKA.
Edition 1. vyd. Brno, 116 pp. Global Politics, 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-6787-5
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-6787-2014
Bibliography 53 records
Changed by Changed by: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Changed: 18/8/2023 13:01.
Abstract (in Czech)
Publikace se zabývá anglickou školou mezinárodních vztahů a jejím pohledem na regiony v mezinárodní společnost. Až donedávna anglická škola ignorovala regionální úroveň analýzy mezinárodní společnosti. Jednoduše chápala mezinárodní společnost jako globálně homogenní. Tato publikace se snaží (1) poukázat na nedostatečnost takového pohledu zejména ve srovnání se současným stavem mezinárodní politiky; (2) rozvinout téma regionů v rámci anglické školy; (3) poskytnout empirickou analýzu regionů (konkrétně východní Asie, Jižní Amerika a střední Asie), které doposud nebyly příliš zkoumány z pohledu „regionální perspektivy“ anglické školy.
Abstract (in English)
This publication focuses on the English School of International Relations and its view on regions in international society. Until recently, the English School ignored the regional level of analysis and understood international society to be globally homogeneous. This publication (1) highlights a gap between this perception and the current state of international society; (2) develops the topic of regions within the English School framework indicating various ways how to connect regional analysis with the English School; (3) and empirically examines regions – East Asia, South America, Central Asia – which have not been much analyzed from the perspective of the English School.
PrintDisplayed: 26/4/2024 15:32