J 2014

Zkušenosti ze zavádění včasné péče do českých mateřských škol

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Zkušenosti ze zavádění včasné péče do českých mateřských škol

Name (in English)

Experience in the Implementation of Early Care in Czech Kindergartens

Authors

Edition

Predškolská výchova, časopis pre rodičov, jasle a materské školy, pro teorii a praxi předškolní výchovy, Bratislava, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2014, 0032-7220

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

mateřská škola; rodina; sociální znevýhodnění; včasná péče

Keywords in English

mateřská škola; rodina; sociální znevýhodnění; včasná péče

Tags

Reviewed
Změněno: 13/3/2015 13:09, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek seznamuje s výsledky jednoho z projektů zaměřeného na podporu vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v České republice. V rámci projektu vznikla metodika, která přinesla učitelům českých mateřských škol metodickou pomoc a konkrétní příklady aktivit podporujících u dětí rozvoj sociálních a emočních dovedností na základě zkušeností programu Incridible Years v Anglii.

In English

The paper presents the results of one of the projects focused on the education of children from socially disadvantaged backgrounds in the Czech Republic. The project developed a methodology, which brought Czech pre-school teachers methodological assistance and specific examples of activities that support children develop social and emotional skills through experience program Incridible Years in England.