p 2014

Být, či nebýt online: Pozitiva a negativa digitálních technologií ve vzdělávání

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

Být, či nebýt online: Pozitiva a negativa digitálních technologií ve vzdělávání

Name (in English)

To be or not to be online: Positives and negatives of digital technologies in education

Authors

Edition

2014

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

online technologie; vzdělávání; dospělí; výhody; nevýhody; výzkum;

Keywords in English

online technologies; education; adults; advantages; disadvantages; research;
Změněno: 10/10/2014 21:47, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Přednáška se zaměřuje na možná pozitiva i negativa používání digitálních technologií ve vzdělávání. Obsahem je zamyšlení nad často uváděnými pozitivy a negativy. V této souvislosti autor rovněž poukáže na to, že zdravá míra pesimismu může být stejně důležitá jako zdůvodněný optimismus. Autor vychází z rozsáhlého studia českých i zahraničních odborných zdrojů, ale také z vlastních empirických výzkumů, které realizoval v posledních letech. V příspěvku se bude zabývat výhodami a možnými nevýhodami využití digitálních technologií z pohledu studenta, vyučujícího (lektora) i z hlediska institucionálního.

In English

The lecture deals with possible positive and negative experiences of using online technologies in teaching and learning (in adult education). The author also points out that some kind of pessimism can be just as important as justified optimism. The pros and cons of using online technologies in education are being examined from the point of view of students, teachers and institutions.