ZOUNEK, Jiří. Být, či nebýt online: Pozitiva a negativa digitálních technologií ve vzdělávání (To be or not to be online: Positives and negatives of digital technologies in education). 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Být, či nebýt online: Pozitiva a negativa digitálních technologií ve vzdělávání
Name (in English) To be or not to be online: Positives and negatives of digital technologies in education
Authors ZOUNEK, Jiří.
Edition 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) online technologie; vzdělávání; dospělí; výhody; nevýhody; výzkum;
Keywords in English online technologies; education; adults; advantages; disadvantages; research;
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 10/10/2014 21:47.
Abstract
Přednáška se zaměřuje na možná pozitiva i negativa používání digitálních technologií ve vzdělávání. Obsahem je zamyšlení nad často uváděnými pozitivy a negativy. V této souvislosti autor rovněž poukáže na to, že zdravá míra pesimismu může být stejně důležitá jako zdůvodněný optimismus. Autor vychází z rozsáhlého studia českých i zahraničních odborných zdrojů, ale také z vlastních empirických výzkumů, které realizoval v posledních letech. V příspěvku se bude zabývat výhodami a možnými nevýhodami využití digitálních technologií z pohledu studenta, vyučujícího (lektora) i z hlediska institucionálního.
Abstract (in English)
The lecture deals with possible positive and negative experiences of using online technologies in teaching and learning (in adult education). The author also points out that some kind of pessimism can be just as important as justified optimism. The pros and cons of using online technologies in education are being examined from the point of view of students, teachers and institutions.
PrintDisplayed: 25/5/2024 09:26