Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1202183, author = {Kratochvílová, Jana}, address = {Ostrava}, booktitle = {Hodnocení klíčových kompetencí ve školní edukaci}, edition = {1. vyd.}, editor = {Josef Malach, Iva Červenková (eds.)}, keywords = {key competencies; project-based teaching; self-reflection}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Ostrava}, isbn = {978-80-7464-655-3}, pages = {102-116}, publisher = {Ostravská univerzita v Ostravě}, title = {Projektová výuka jako možnost rozvoje profesních kompetencí studentů oboru Učitelství 1. stupně ZŠ}, year = {2014} }
TY - CHAP ID - 1202183 AU - Kratochvílová, Jana PY - 2014 TI - Projektová výuka jako možnost rozvoje profesních kompetencí studentů oboru Učitelství 1. stupně ZŠ VL - Neuveden PB - Ostravská univerzita v Ostravě CY - Ostrava SN - 9788074646553 KW - key competencies KW - project-based teaching KW - self-reflection N2 - Projektová výuka podporuje u žáků rozvoj klíčových kompetencí i specifických výstupů dílčích vzdělávacích oborů. Aby učitelé v praxi využívali v maximální míře silných stránek výukového projektu, musí mu dobře porozumět a získat s ním zkušenosti již v rámci profesní přípravy pod odborným vedením. V kapitole uvádím, jak jsou studenti oboru Učitelství 1. stupně ZŠ PdF MU na projektovou výuku připravováni, jak ji realizují a zejména, jak reflektují svoje kompetence k projektové výuce. Výsledky sebereflexe studentů presenčního studia vycházejí z kvantitativního dotazníkového šetření, které je zaměřeno na posouzení znalostí, dovedností, postojů a zkušeností studentů v závěrečné fázi výuky, po realizaci výukového projektu studenty v praxi. Výsledky poukazují na skutečnost, že po teoretické stránce se studenti cítí na užití projektů v praxi velmi dobře vybaveni, avšak obtíže jim dělá některé znalosti uplatnit v praxi, zejména specifické složky kompetence diagnostické a intervenční, psychodidaktické a didaktické. Plánování projektu a jeho realizaci v praxi studenti považují za velmi přínosnou zkušenost. V rámci sebereflexe realizovaného projektu se studenti zamýšlejí rovněž nad rozvíjenými klíčovými kompetencemi žáků v projektu. Mají-li učitelé být v praxi schopni reflektovat a hodnotit kompetence svých žáků, musí být schopni reflektovat a hodnotit kompetence vlastní. ER -
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová výuka jako možnost rozvoje profesních kompetencí studentů oboru Učitelství 1. stupně ZŠ (Project Teaching as an Oportunity to Proffesional Competencies Development of Primary School Teacher Training Students). In Josef Malach, Iva Červenková (eds.). \textit{Hodnocení klíčových kompetencí ve školní edukaci}. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014, p.~102-116. ISBN~978-80-7464-655-3.
|