STAUDKOVÁ, Hana. Výzvy, příležitosti a nástrahy využívání online technologií očima studentů (Challenges, opportunities and pitfalls of the use of online technologies from the students point of view). In AEDUCA. Perspektivy technologií ve vzdělávání, Olomouc, 9.-10. října 2014. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzvy, příležitosti a nástrahy využívání online technologií očima studentů
Name (in English) Challenges, opportunities and pitfalls of the use of online technologies from the students point of view
Authors STAUDKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition AEDUCA. Perspektivy technologií ve vzdělávání, Olomouc, 9.-10. října 2014, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW 10. ročník mezinárodního festivalu vzdělávání dospělých
RIV identification code RIV/00216224:14210/14:00076808
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English ICT in education; learning process; tertiary education
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 22/3/2015 22:24.
Abstract
Autorka se ve svém příspěvku zaměřuje na využívání digitálních technologií v procesu učení současné generace vysokoškolských studentů. Využívání online nástrojů otevírá nové perspektivy pro výuku a učení, ale zároveň s sebou nese i nezamýšlené důsledky. Příspěvek diskutuje mimo jiné otázky tzv. „tabuizovaného učení“.
Abstract (in English)
The author focuses on the use of digital technologies in the learning process of university students. Usage of online tools opens new perspectives for teaching and learning, but also brings unintended consequences. This paper discusses among other issues so called "taboo learning".
Links
MUNI/A/0820/2013, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 30/4/2024 21:47